Laatste dagen van onze reis

11 mei 2014 - Kuala Lumpur International Airport, Maleisië

We hebben een geweldige camping in Ohope , de camper staat weer direct aan het strand en gelukkig hebben we dan ook nog strandweer! Dus Milou in de bikini en gaan we lekker een middag niksen aan de zee. Kay gaat zelfs in de zee, maar dat vindt de rest toch een beetje te koud.
Donderdag 8 mei rijden we ' s'morgens vanuit Ohope terug richting Matamata, onderweg komen we langs Te Puke, hier is een groot infocentrum over het fruit kiwi. Te Puke was vroeger de grootste kiwi leverancier van de wereld, tegenwoordig worden de kiwi's ook in veel andere landen gekweekt.
Als we in Matamata zijn gaan we eerst even kijken naar het nieuwe tijdelijk huurhuis van Gerda en Twan.
's Avonds gaan we in Hamilton naar een voorstelling van de Phantom of the Opera.
Eerst met de vriendengroep Indiaas gegeten. Voorstelling was leuk, maar we konden toch niet helemaal alles volgen wat er gezongen werd, gelukkig is het verhaal van de Phantom natuurlijk wel bekend.

Vrijdagmorgen vertrekken we weer van onze vaste campingplek bij de Klevens naar de Waitomocaves. Leo en ik gaan te voet met een rondleiding door de grotten met de gloeiwormen. Dit is wel mooi om te zien, er zijn heel veel grotten met gloeiwormen in nz. We hebben een paar weken geleden tijdens een avondwandeling door de bossen ook veel gloeiwormen in de bomen gezien.
Kay en Milou gaan met tubes door de grotten. Ze krijgen helmen op en wetsuits aan en ieder een grote band, zij gaan liggend en drijvend door de grotten, met af en toe versnellingen via kleine watervallen. Dat vonden ze toch wel veel spannender dan onze grottentocht.
's Avonds bij de pizzeria gegeten in Waitomo waar we ook op een camping overnachten.
Zaterdag, onze laatste dag! We rijden weer naar Matamata, waar we de camper schoonmaken en onze koffers in gaan pakken.
De broer van Twan, Jan komt samen met Mirjam en zoon Guido deze avond op bezoek. Gezellig want Mirjam is een oud-collega, dus gezellig bijkletsen. Zij wonen nu 4 jaar hier en willen niet meer terug.

Zondag, 6.30 gaat onze wekker, maar dat was eigenlijk niet nodig, want ik had natuurlijk toch weer niet geslapen!
Zelfs Danique staat klaar om afscheid te nemen, zo vroeg.
Wij gaan de camper naar Auckland brengen en worden dan door een busje naar het vliegveld gebracht.
We hadden onze koffers net ingecheckt of Gerda en Twan stonden ook op het vliegveld, zij waren extra vroeg opgestaan voor de kippen en toen anderhalf uur gereden om ons uit te komen zwaaien! Super!
Nog even wat eten en een kop koffie en dan toch echt afscheid nemen van hun en ook van Nieuw Zeeland.

Nu zit ik dit te typen tijdens de lange vlucht terug naar huis,
't is een lange vlucht van 24 uur, maar zeker de moeite waard.
Het is een geweldig land met zoveel mooie dingen, zeker de watervallen, de geisers, de zee, de bossen maar ook altijd vriendelijke mensen die vragen hoe je vakantie is en waar je vandaan komt.
We hebben veel gezien, maar nog lang niet alles, dus.....