vrijdag 2 mei Tongariro beklimmen!

2 mei 2014 - Lake Taupo, Nieuw-zeeland, Nieuw-Zeeland

Nadat we gister van de ene camping, waar we al betaald hadden en uiteindelijk zo slecht vonden, dat we het geld terug zijn gaan vragen ( de eigenaresse zei dat de mannen beter camper rijden moesten leren, want de camper kon goed op zo'n scheve plaats!!) zijn we naar een fijne camping een paar 100 meter verderop gegaan. sávonds nog iets gegeten in het dorp en daarna weer fanatiek met z'n 7 aan het Setten. De volgende morgen vertrekt Twan al heel vroeg naar het zuiden en Milou en ik gaan met Gerda met de camper, zij zet ons in Taupo af voor n dagje winkelen.                                                                                                                   De mannen gaan de Tongariro beklimmen, dit is een klim van 4 uur naar boven en 3 uur terug naar beneden. Ze vinden het geweldig! Het uitzicht is weer prachtig, je kijkt in de krater van de vulkaan en naar de meren die er liggen. De meren hebben een heel aparte kleur, groen. De foto's en film die ze gemaakt hebben zijn dan ook prachtig. Je kunt ook aan de andere kant de berg weer af, dan is het de Tongariro Crossing, maar dan slaap je meestal in een hut onderweg. Als de mannen ons weer opgehaald hebben slapen we op een luxe camping in Taupo. Morgenvroeg willen Kay en Milou gaan Bungyjumpen (fotooo's?!?) hier in Taupo voordat we richting Napiers gaan aan de zee.

1. Oma heldens:
    2 mei 2014
    geweldig jullie zien nog 's wat dus morgen 't gevaarlijkste
    van de hele reis daar wil ik de foto's wel eens van zien
    groetjes Pap en Mam
  2. Gerd Vullings:
    3 mei 2014
    Wat maken jullie toch een prachtige reis, leuk om de verhalen te lezen en de foto's te bekijken. Geniet er nog van.

groetjes Gerd
  3. Lia:
    Allemaal
    ik ben ook aan het mee lezen
    geweldig wat een reis .
    Geniet ervan en toi toi. Lia
  4. Silke:
    Lieve kleine schatjes

Ik ben hiel beneejd na alle foto's! nog 1 weekje!!!
    nim un kaki of un maki? ofzoiets mej he!
    ik vind t hiel knap dat jullie hebben gebunjeejumpt.
    Naar welk concert gingen jullie eigenlijk nou??

TOT SNEL! Ik mis jullie
  5. Jolanda:
    4 mei 2014
    Silke, je bedoelt een kiwi? Daar hebben we een halve nacht voor door een donker bos gewandeld om die te spotten. Niks! Gaat dus niet lukken.
    En we gaan donderdag naar the phantom of the opera. Bedoel je dat?
    Nog 1 weekje Silke! Weej misse ow ok!
    Groetjes