woensdag 30 april en donderdag 1 mei

2 mei 2014 - Lake Taupo, Nieuw-zeeland, Nieuw-Zeeland

Woensdagmorgen zijn we  naar de Hukafalls gereden in de buurt van Taupo, een kleine wandeling naar de watervallen, daarna langs Lake Taupo op zoek naar een camping waar we die middag heerlijk in de zon hebben gezeten. Leo en Kay hebben op de mountainbikes een rondje door de bossen gecrosst, waar Leo dus met flinke schaafwonden uit het bos kwam. s'avonds gezellig spellen gedaan met z'n allen( Set!)

donderdag willen we naar Mount Ruapehu waar een dag ervoor sneeuw is gevallen.Eigenlijk de bedoeling om daar een camping hoog in de bergen te zoeken die via Desertroad te bereiken is, maar omdat er al geen fatsoenlijke weg aangegeven staat en we met 2 campers de berg op moeten, gaat Twan als verkenner voorop met zijn auto. Hij meldt al snel genoeg dat dit met de campers niet gaat lukken, daarom gaan we terug naar het National Park, waar we eerst gaan picknicken voordat we ons met z'n 7 in de Jeep van Twan proppen om helemaal naar boven te gaan waar we met de stoeltjeslift de berg op kunnen. We kunnen nog net naar boven want om half 4 moeten we weer in de lift naar beneden voordat ze gaan sluiten. Het uitzicht is geweldig, vanuit het terras kun je het hele dal en de bergen er rond omheen goed zien. Bijna geheel onbewolkt. Ook Mount Tongariro is goed te zien. Leo en Kay willen morgen de Tongariro gaan beklimmen.