Dinsdag 6 en woensdag 7 mei aan de oostkust

7 mei 2014 - Ohope, Nieuw-Zeeland

Dinsdag 6 mei.

Eerst even naar de garage om de geplakte band van de camper er weer onder te laten zetten. Als de monteur de reserveband weer verwisseld heeft met de geplakte band, kosten 23 dollar!! Nog geen 15 euro! Wat 'n service.
We rijden van Gisborne, aan de oostkust naar boven richting Opotiki, ook een plaats aan de kust maar dan richting noord. We twijfelen of we helemaal naar Opotiki gaan of halverwege op een camping gaan staan voor 1 nacht. het is nogal een bochtige weg door de bergen en de bossen en vooral acht in de camper wordt je behoorlijk door elkaar geschud.
Ik heb op internet gezien dat er halverwege een waterval is die je na een wandeling van 5 km bereikt. Als we eindelijk in de bossen zijn waar we naar de watervallen kunnen gaan wandelen, zien we al meteen een waterval en een hangbrug waar je overheen moet. Vol goede moed gaan we aan de wandeling beginnen, door een moerassig oerwoud, waar we elk moment denken apen en Tarzan tegen te komen.
Na een uur willen we iets eten, wat we eigenlijk van te voren hadden moeten doen.
Oeps, heb ik de notenlezen terug in de kast gedaan ipv de rugtas! Leo en ik besluiten nu toch terug te lopen, maar Kay en Milou willen toch door lopen naar het einde ( de waterval). Uiteindelijk blijkt dat het einde gewoon in een wei uitkomt en het begin de waterval was. Kay en Milou, diep teleurgesteld en met grote honger weer bij de camper.
Nu toch maar doorgereden naar Opotiki, een dorpje waar als je doorheen loopt 20 jaar terug in de tijd gaat.

Woensdag 7 mei rijden we een stukje verder langs de kust en gaan we al vroeg naar een camping in Ohope, een geweldige camping , we zetten de camper pal aan de zee. het is heerlijk weer dus gaan we lekker een dagje aan het strand zitten en liggen.

1. Riek:
    7 mei 2014
    Op de kaart te zeen waas die waterval aan de wég aan, waat zulle Kay en Milou gefoeterd hebbe toen ze nar onder lepe, Neet te broen wérre wah bej de ziê