Maandag 28 en dinsdag 29 april

29 april 2014 - Lake Taupo, Nieuw-zeeland, Nieuw-Zeeland

We hebben vannacht op een top 10 camping geslapen in rotorua,we hadden gratis internet en er waren zwembaden op de camping.

Eerst maar eens rotorua bekijken en een stukje gewandeld door de stad. Daarna flink boodschappen gedaan bij de Pak 'n Save, wat een grote supermarkt!
Na de lunch zijn we naar Wai-O-Tapu gereden, hier is een geiserlandschap waar je doorheen kunt wandelen.
Er staat aangegeven welke kraters en geisers het zijn en uit welk materiaal het bestaat of welke gassen vrijkomen. Van felgeel tot inktzwart. En van kokend water tot kokende modder. Fascinerend om te zien!
's Avonds naar de camping Waikite Valley gereden, hier konden we onze camper nog net kwijt, alles stond vol. De camping zelf stelde eigenlijk niets voor, maar de hotpools die erbij hoorden wel! Het water in deze hotpools kwam een eindje verderop uit een fontein gespoten, dit was gewoon kokend water uit een geiser dus. Dit kokende water liep zo de hotpools in, heerlijk! Er was een zwembad met een temperatuur van ong. 35 Gr., twee hotpools van 37-39 Gr., en een hotpool van 40-42 Gr. Heerlijk, 's Avonds in het donker aan de rand van de vallei in de Pools. Waar je, als de stoom van de geisers en de baden iets minder was, zo over de vallei kon kijken.
De baden waren de volgende morgen om 6 uur alweer open,maar dat vonden we toch een beetje te vroeg, dus rond 9 uur het rondje hotpools maar eens overgedaan bij daglicht.

Daarna zijn we naar de Aratiatia Rapids gereden, hier worden een paar keer per dag de schotten van de stuwdam opengezet van de Waikato rivier, dan stroomt er met veel geweld water de rivier in.
Camping in Taupo gezocht en Gerda belde dat ze een dagje eerder komt met Danique met de camper, vandaag dus.
Twan komt morgen na met de auto, gezellig!

1. Marijke en Bart:
    Goede morgen Milou en familie,
    Wat een prachtige verhalen. Indrukwekkend. Heerlijk met z'n allen in een warmbad in het donker en bij daglicht. Verwennerij.
    Hier regent het momenteel, zo'n eindeloos kwakkelbuitje. Wel lekker hoor, zeker voor de boer en de tuin. Het is niet koud. De aankomende dagen blijft het zo. Hopelijk weer droog.
    Dus maar lekker genieten daar.
    Groet
    Marijke en Bart
  2. Riek:
    29 april 2014
    Mooi, Dit ken je alleen van horen zeggen, maar jullie zien, ruiken het en liggen erin.
  3. Theo & Mieke:
    Hoi Pieters's,

Prachtige foto's en heerlijke reisverhalen van jullie vakantie in Nieuw Zeeland. Geniet er met volle teugen van en doe Gerda, Twan en Kids de groeten van ons.

:) groetjes Theo & Mieke
  4. Jeanne Tsaros:
    30 april 2014
    Hoi Jolanda en fam.
    Wat een prachtige verhalen en foto's. Zo te horen en zien halen jullie er echt alles uit. Groot gelijk. Geniet er nog van. Groetjes van heel Abena